Emotieregulatie bij angstige kinderen

Kinderen die bang zijn willen het liefst in heel kleine stapjes oefenen. Maar heeft dat wel zin? En wat als het kind helemaal niet wil oefenen?

In deze training krijg je de nieuwste inzichten vanuit de gedragstherapie en de Acceptance and Commitment therapy (ACT) met betrekking tot angst. Hoe werkt angst? Hoe stimuleer je een angstig kind om toch te oefenen? Wat doe je als een kind echt niet wil? Ook krijg je praktische handvatten om een angsthiërarchie te maken en gedragsexperimenten te verzinnen en uit te voeren met je kind.

Wat je krijgt:

  • De nieuwste wetenschappelijke inzichten over angst en angstbehandelingen;
  • Een methode om uit te zoeken welke strategieën je kan inzetten bij jouw kind;
  • Oefening met het maken van een angsthiërarchie en het doen van een gedragsexperiment;
  • Inzicht in welke houding je als begeleider aan kan nemen en hoe je ouders hierbij betrekt;
  • Ruimte om te sparren met andere begeleiders over waar jij tegenaan loopt in de begeleiding;
  • Handout met alle technieken die je direct kan inzetten in je begeleiding.

Voor wie:

Begeleiders die werken met een kind dat angstig is, waarvan het werken aan die angst één van de doelen is.

Trainers:

Annemarie Wilschut, Orthopedagoog-Generalist NVO, EMDR therapeut VEN io, geschoold in systemisch werken en ACT. Werkzaam bij Praktijk Mees, vrijgevestigde praktijk voor basisGGZ.

Geerte Vijverberg, Registerpsycholoog NIP/Kinder en Jeugd, Cognitief Gedragstherapeut VGCT en EMDR therapeut VEN. Werkzaam bij Praktijk Mees, vrijgevestigde praktijk voor basisGGZ.

Kosten: -
Accreditatiepunten: Wordt aangevraagd
Toetsing: -
Certificaat: Ja

Wij hebben een beperkt aantal plekken beschikbaar, vol = vol. Wij streven ernaar binnen één week je aanmelding via de mail te bevestigen. Indien je onverhoopt niet kan deelnemen aan de training horen wij dit graag zo spoedig mogelijk en uiterlijk één week voorafgaand aan de training via opleiding@inzowijs.nl. 

Privacyverklaring